viranonikki

Alla inlägg under maj 2010

Av Viran och Nikki - 31 maj 2010 17:31

det har hänt en tråkig sak Nixon är död.

jag tror att det hände såhär har bara hört det av nåra

att Nixon och grappe hade bråkat/lekt Nixon hade stegrat och ramlat baklänges han bet av tungan och gjorde illa ryggen  

 

jag red han i Onsdags

 

 

Kommer sakna dig Nixon och det är många som kommer göra de!

 

jag minns när jag va på ridläger i backfors för nåt år sedan då hade jag nixon hela lägret då var det inte ridskola där jag saknar han grymt mkt

 

nu betar han på dom gröna eviga ängarna där ingen smärta finns

 

Mvh/Nicole  

Av Viran och Nikki - 28 maj 2010 22:26

Ja nu är jag HELT slut!!! Nu kan jag säga vad jag har gjort sen i LÖRDAGS!


Lördag: For med Lella till stan (såg avatar på kvällen då)

Söndag: Kom hem och då red jag med Nicole

Måndag: Byggde på hagen med Nicole

Tisdag: Friskvårdsdag

Onsdag: Vårruset

Torsdag: Rix fm festivalen

Fredag: såg film på skolan och åt glass och sen for med Farmor och planterade blommor på gravarna

Lördag: Ko släpp :(

Söndag: Morsdag


Nu måste jag sluta jag är så JÄTTE tröt


MVH/Viran

Av Viran och Nikki - 19 maj 2010 21:33

Fick rida underbara sajkil idag.

Fast vi hade dressyr  

han va snäll ibörjan men sen när vi gjorde en övning i vänstervarv vart han galen och ville springa , fast elin tycker att jag rider han bra.

Jag har anmält mig till en hopptävling i backfors den 12 juni jag ska ha sajkil jag fick bara hoppa 50cm med sajkil för han är inte så mkt hopptränad .jag som ville hoppa 80cm.

Elin ville att jag skulle anmäla mig till en dressyr tävling men jag sa NEJ!

Jag gillar inte dressyr för det händer nästan inget.

I hoppning händer det iallafall nåt, och det är ju roligast.

Imorgon har vi orgentering  

Det är JÄTTE tråkigt.

Sen på kvällen ska jag springa blodomloppet  

jag kommer inte att årka fast jag gjorde de förra året så jag klarar det nog tror jag.

 

MVH/N

Kul

Av Viran och Nikki - 14 maj 2010 19:01

Idag va det kul.

Jag red sajkil han va ovanligt snäll när man red han. Kanske för att elvira följde med   

Jag fick rida först av alla vi red runt golfbanan lite inte runt hela.

På ett ställe va det mkt vatten sajkil vägrade att gå men sen gick han.

Jag ska vara med på en hopptävling den 12 juni    jag vet inte hur högt jag ska hoppa men jag vill hoppa 70 - 80 cm 80 är det högsta

jag vill ha Sajkil då han är ju bäst på att hoppa.

jag gillar egentligen inte kallblod men han gillar jag  

Elvira ville också vara med på 30cm fast jag vet inte om hon fick.

Då ville hon ha madonna, jag sa att hon kunde ta chico på det men det ville hon inte.

Det va jobbigt att gå från backfors  

vi gick i diket ibland det va skönt för då vart det kallt på fötterna.

Både ida och elvira blev blöta om fötterna men inte jag.

sen åt vi mjukglass  

MVH/N

Av Viran och Nikki - 14 maj 2010 16:33

Idag följde jag med Nicole och Ida till Backfors. Det var roligt för jag fick också rida då  Jag fick rida Madonna! Hon var jätte snäll mot mig!När vi red så skulle vi få trava och när vi började så väntade jag på att hon skulle ta JÄTTE stora steg, Men då tog hon mindre steg.Jag som är van med Chicos stora steg så tog hon mindre steg.Sen när vi var klar så gick vi in till bjurholm.Det var roligt för när vi kom fram så åt vi mjukglass!!

 

MVH/Viran

Av Viran och Nikki - 13 maj 2010 18:09

hej igen

Elvira och jag har varit lite dåliga på att skriva på sistone.

i onsdags hoppade jag med sajkil det va kul  

efter han rev en gång så hoppade han ännu högre för han ville inte riva igen.

imorgon ska jag och elvira fara och rida en uteritt i backfors jag sa till elvira att hon skulle följa med och de ville hon.

Fast det ända hon är orolig för är hur hon ska komma upp i en "Vanlig" sadel. 

jag önskade först madonna men då ångrade jag mig och tog sajkil istället.

Elvira vill ha madonna.

Vi får se hur det går.

det är iallafall skönt att vara ledig.

 

MVH/nikki

Av Viran och Nikki - 2 maj 2010 09:37

Ja må hon leva ja må hon leva uti 100år,Ja visst ska hon leva uti 100år åsså vidare.Ja GRATTS Nicole på födelsedagen    .Jag hoppas att hon får en dra dag idag<3För det är din dag idag  


MVH/Elvira

Av Viran och Nikki - 1 maj 2010 21:49

idag vaknade jag kl 10.00!och sen startade jag datorn och jag loggade in på msn och började chatta med Nicole och då bestämde vi att vi skulle åka ner till stallet och det gjorde vi.När vi var nere i stallet så hade jag med mig muffins och hon festis  Vi mockade först alla boxar.Och sen när vi gick och skulle hämta Chico så ropade jag på honom för han brukar komma när man ropar på honom,men NEJ då kom han inte!Så man fick bara hitta en bra väg fram till honom som stod vid ballen och åt.Och då när jag sätter ner fotten så plums far fotten ner i ett HÅL med lera!Skon blir lerig och jag blir blöt Man får bara gå vidare och få fast Chico gubben.Sen när man har ridit klart så sak jag och Nicole få upp saddeln och dt gick såååå där bra för jag fick nästan saddeln över mig  Men vi fick upp den.Sen så när vi var klar så satt vi oss och fikade.Sen idag vara jag och åt pizza i norrfors jag tog på pizzan:Kebbab,Skinka,köttfärs och annans.Det lätt lite konstigt MEN den var ass god!!!Såg nyss på Alice in Wonderland den ÄGER! Älskar den filmen!Jag säger bara ni som inte har sett den NI måste bara se den!


Jaja nu ska jag sluta skriva


MVH/E

  

Presentation


Dena blogg handlar om oss två som har den, Vi har båda ett stort intresse till hästar, Så det kommer nog mest skrivas om det. Vi båda rider.
viran är intresserad av western och nikki hoppning.
Hoppas ni kommer läsa den.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards