viranonikki

Alla inlägg under juli 2010

Av Viran och Nikki - 28 juli 2010 23:20

Ja jag tycker att det är ledset att Nicole ska åka bort.... Jag kommer typ sakna henne... Jajha..

Idag har jag Nicole och Sue gjort en ny hage. Det tog 1 timme och 30 min för oss att göra den!   Ganska bra tycker jag. Idag hara också Linn och Mormor kommit. Linn ska vara här till på söndag och jag vet inte hur länge mormor ska vara här...?

Imorron ska jag rida Chico. Typ saknar honom.. Nu ligger Linn i min säng och ser på tv. Hon säger att hon fryser! Det är ju bara skönt  

Jajha... u Orkar jag inte skriva nå mer....



MVH/Viran

Uff

Av Viran och Nikki - 28 juli 2010 21:24

imorgon måste jag kliva upp 5.30 ska va i Bjurholm klockan 06.30

då ska jag på umeåfotbollsfestival det ska bli både kul och jobbigt.

men det bästa är ju att vara  med kompisar typ.

det är ett disco på lördag.

sen när det är slut ska jag typ till felicia nåra dagar.

nu vet jag inte vad jag ska skriva

jag vill vara hemma längre men jag hinner nog vara hemma sen också.

Elvira har inte skrivit på länge undrar varför?

men nu måste hon börja skriva igen tycker jag.

 

Mvh/nikki

Av Viran och Nikki - 28 juli 2010 15:13

imorse så hjälpte jag elvira och sue med hagen det gick ganska fort och göra den.

sen ringde elvira och sa att jag fick rida chico som belöning för att jag hade hjälpt till då vart jag glad.

sen så red jag och sue terängen det va kul sen så red vi ridleden hem

sen så spolade jag av chico han rör sig hela tiden men tillslut går det bra.

nu väntar jag på att vi ska flytta hästarna till nya hagen hoppas på att vi gör det ikväll men jag vet inte vi får se.

                                    

Av Viran och Nikki - 18 juli 2010 17:16

Alltså chico är jätte jobbig nu har han tappat en sko han som nyss fick nya.

Nu ska jag fara till stugan  

men det är en rolig sak den är att till jul hyr nordmaling ut sina hästar ska försöka få yassy men annars vill jag ha fred eller sheba.

Det skulle bli kul om jag fick hyra en men det är ju inte säkert än.

men hoppas får man väll

Fred

 

sheba

 

Och den sötaste på slutet Yassy

 

Får verkligen hoppas på att det går.

Det är så länge till jul men nu ska jag ha ett gött sommarlov först.

 

                                                  
           

Av Viran och Nikki - 17 juli 2010 19:48

idag har jag ridit chico med elvira vi red på banan och sen red vi ut.

elvira har varit hos mig vi spelade sims och såg på tv.

jag har hittat en jätte fin häst

den är bara 4 år jag tycker den kan mycke.

om jag fick en häst skulle jag vilja ha han.

och om jag hade råd han kostade typ 63000 tror jag.

 

Bilder på han!

        

 

jag har typ sätt videon flera gånger älskar den hästen

nu ska jag och elvira dra till slottertjärn för ett kvälls dopp

mvh/nikki

Av Viran och Nikki - 16 juli 2010 21:50

Chico va helt undebar idag  

han va lite trött från igår så han va inte så pigg men han va såå snäll

jag red med sue idag   

jag skulle vilja ha så här varje dag att jag får sköta om chico det är så roligt

Hoppas att elvira är borta mycke

Nää jag skämtade bara det är också kul att rida med elvira vi har kul ihop.

asså chico och redneck har typ fått 2 äpplen eller morötter var varje dag när elvira har varit borta.

jag brukar fara till hästarna på morgonen sen när jag rider och på kvällen 2 gånger.

idag så for jag till dom för en stund sen då fick dom ett äpple och så klappa jag dom lite

sen när jag skulle hem cykla jag ut på åkern brevid jan där är det ju mycke gräs så då stod jag och matade kossorna jag stod typ där en halv timma då när jag ska hem så står dom och tittar så gulligt då ger jag dom mer och sen fortsätter det så men tillslut va jag ju tvungen att gå.

Jag längtar tills imorgon för då ska jag rida chico det ska bli så kul jag kanske rider med sue får se.

chico är så snäll och söt.

Imorgon ska  jag och chico ha kul för det är vår sista dag tillsammans innan elvira kommer hem vi ska ha fett kul.

Love you chico 

det kommer bli svårt att lämna dig när du ska hem eller hoppas elvira får köpa han för han är såå undebar

 

Mvh/Nikki  

Av Viran och Nikki - 15 juli 2010 20:49

chico va en idiot idag!  

när jag hade satt mig upp ville han inte gå jag fick han att gå på åkern brevid jan sen tog det stopp jag kämpade och kämpade jag slog han med tygeln men då stegrade han och vill inte gå.

Då ringde hag elvira och hon sa att jag skulle leda han en bit.

då gjorde jag de och sen klev jag upp igen och red till banan.

sen när jag va på banan ville han bara ut han stannade och ville inte gå då slog jag han med tygeln då gick han så höll han på men jag gav inte upp men när chico blev trött vart han snäll igen och lydde igen.

sen va han snäll   

Jag överlevde tandläkaren idag asså fuck vad ont det gjorde efter åt.

jag drog ut 2 tänder.

imorgon ska jag rida chico hoppas det går bättre då.

ett tag undrarde jag vart den snäll chico hade tagit vägen en han blev ju de i slutet.

Längtar tills elvira kommer hem!!

 

Mvh/nikki

Av Viran och Nikki - 14 juli 2010 23:46

jag måste till tandläkaren imorgon och dra ut 2 tänder   jag vill inte de jag måste bli sjuk eller nåt jag vill inte fara dit.

läste en sak på facebook

det va en tjej som hade sålt sin häst och dom hade ett kontrakt om att dom skulle mejla och smsa och ringa och sånt och om hon inte kunde ha kvar hästen så kunde förra ägaren köpa tillbaka hästen då hade hon mejlat och frågat hur det gick då hade det gått nån månad men dom svarade inte då gick hon in och titta på en sida som heter travsport då stog det att hästen va död asså man måste ju säga om det har hänt hästen nåt om man har kontrakt på de,

sen hade dom hört av sig och sagt att hästen hade rymt ur hagen och blivit påkörd av en bil sen vart dom tvungen att avliva.  

  

hoppas det inte händer såhär imorgon.

 

  

söta rosa

 

Mvh/nikki

 

Presentation


Dena blogg handlar om oss två som har den, Vi har båda ett stort intresse till hästar, Så det kommer nog mest skrivas om det. Vi båda rider.
viran är intresserad av western och nikki hoppning.
Hoppas ni kommer läsa den.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards