viranonikki

Alla inlägg under augusti 2010

Av Viran och Nikki - 30 augusti 2010 21:38

jag har haft det kul ihelgen.

jag har varit hos en kompis hela helgen ända från fredag till måndag.

tävlingen va kul.

Jag vann 60cm med madonna   

hon va as snäll.

sen innan jag skulle rida sajkil såg det inte så bra ut hon som red han före mej, han vägrade med henne nästan hela tiden så det känndes inte så tryggt.

sen när jag skulle hoppa så vägrade han en gång sen hoppade han.

sen så började tiden då gick det bra men han rev ett hinder men han va duktig ändå han snubblade före hindret.

sajkil hoppar ju som en SUPERMAN.

före innan jag skulle rida så sa elvira: jag vet inte om jag vill titta hon va rädd att jag skulle ramla av.

jag höll på att ramla av på sisita hindret.

tiitta på videon så ser man.

jag är såå  

det svåraste med en tävling är att lära sej banan och komma ihåg den.

har sov morgon imorgon men vad gör man om man bor mitt ute i skogen där det inte går några bussar bara skolbussen och har föräldrar som jobbar?? jo det är bara och kliva upp och sitta i c hallen i över en timma.

Mvh/nikki

Av Viran och Nikki - 22 augusti 2010 21:10

Ja igår var jag på min FÖRST tävling med CHICO! Det gick super!!

Vi klev upp kanske...  klockan :03.30

Sedan så gick vi ner till hästarna och då fick faster Mia lasta Chico.

Vi satt alla (Jag,Faster mia,Rebecka och Farmor) i bilen 04.00 Så det var bara att tuta och köra   Jag sov(Ganska mycket) på väg ner till Sundsavall. Men jag vaknade,somnade om,vaknade somnade om jätte många gånger.

Tillslut så kom vi fram till där vi skulle tävlingen.Där var ALLA igång, Första klassen så gick att bra tycker jag! Jag var inte så mycket nervös när jag skulle tävla.... Andra klassen gick också bra!!! Älskade Chico var snäll!!! Men jag blev irriterade när han INTE skulle stå still...  



Det MEST irriternade på hela tävlingen var alla trail! Jag tror ALLVARLIGT att varje trail var 30min!  Och sen var det någon klass där det var någon blandning (kommer inte håg vad det var blanding av..) Jag jag tror att varje som var med körde den i 20min  Tillslut vart det min sista klass.

I första klassen kom jag 2:a av 6-7st människor! Och sen andra klassen så vart jag 3:a av 11st!!!! ORTOLIGT! Jaja... I första klassen så kom domarna fram till alla och sa något. Till mig sa han att det såg bra ut! COOL! Sen andra klassen så sa han till alla att det var typ 5 st som hade blivit diskade, För att dom hade inte travat för bi bomen. Som tur hade jag det   

 

Jaja jag ORKAR ine skriva mer... Jag ska nog gå och lägga mig. Skola imorron

Jag vill inte på skolan imorron!

 

 

MVH/Viran

 

 

Av Viran och Nikki - 22 augusti 2010 21:08

jag har haft en rolig helg.

Det roligaste passet va att hoppa studs och hoppa trippel.

Hindren va as nära varandra det kändes as konstigt men det va kul.

när vi skulle hoppa trippel asså tre vanliga hinder efter varann.

så hoppade sajkil as mycke över och så rakt ner sen första gången höll det på att bli en tårta jag flög och tog fast mej i halsen på sajkil och jag hängde snett och jag tappade stigbyglarna. men jag klarade det.

Idag hoppade vi bana det va kul.

Det va as roligt att sova på loftet på stallet.

vi va ju tvungen att gå igenom stallet när vi skulle gå på toa det va kolsvart och man tänder på andra sidan så vi va tvungen att gå igenom.

dom säljer glass där så jag åt 10 glassar.

vi skulle se en barn förbjuden film och då såg vi hästar i den då trodde vi att det skulle va en som mördas i en box och liket låg där så vi såg den inte.

 

Jag har haft kul i helgen.

Orkar inte skriva mer  

    

söta sajkil va bäst i helgen.

 

Mvh/nikki

Av Viran och Nikki - 20 augusti 2010 23:29

Imorgon ska jag på hoppläger ska ha sajkil då  

vi ska ha 3 ridpass    och ett teori pass    men man måste ju de med.

idag har jag hjälpt elvira att göra ordning chico till tävlingen han vart fin.

Hoppas det går bra för hon på tävlingen.

Jag längtar tills jag ska tävla nästa helg.

jag letar hästar på foder men det finns ju ingen bra jag vill ha en arab eller arabkorsning helst.

Är inte säker än om jag får ha en häst på foder men jaja bättre att ligga steget före.

älskar dej sajkil vi ska ha fett kul i helgen och på tävlingen

 

Mvh/nikki

     

Av Viran och Nikki - 18 augusti 2010 23:20

Idag fick jag nettan hon är en fjording jag gillar inte hon men hon va duktig på att hoppa hon klarade ju typ 70-80 nåt  

Imorgon ska jag rida i backfors typ gratis.

jag och två till ska rida.

vi fick bara ha nettan, grappe och picasso.  picasso är en kompis häst som är med på ridskolan ska testa hoppa med han imorgon.

Imorgon ska vi också hoppa.

Och i helgen ska jag kanske på hoppläger det ska bli kul då får vi sova i loftet på stallet as grymt.

då ska jag ha sajkil.

det är snart hopptävling  

jag ska hoppa med sajkil vet inte hur högt typ 70 och 80 men jag vet inte än.

men den här tävlingen SKA elvira titta på.

inte för jag har tittat på hennes men jag har alltid velat följa med och se på dom.

Det bli mycke hoppa på några dar nu men det är ju hoppning som är kul.

elin tyckte jag va duktig på att hoppa med nettan  

ska ta med mej kamran imorgon.

jag måste cykla till ida imorgon men det är ju bara till balsjö det klarar jag ju lätt har ju cyklat till bjurholm fram och tillbaka också så.

 

Mvh/nikki

Av Viran och Nikki - 16 augusti 2010 22:27

jag och elvira kan aldrig sluta göra allan video nu har jag gjort en

det är mycke från mobil så det kan vara dålig kvalite på vissa bilder



Av Viran och Nikki - 16 augusti 2010 22:20

jag är med och tävlar om ett par Veredus Carbon Gel  benskydd hos http://carolineninaahlen.blogg.se/index.html


  

Av Viran och Nikki - 16 augusti 2010 20:59

idag har jag och elvira varit och badat i älven det va kul  

jag hade med mej kexchoklad för jag har ju några stycken nu typ det va typ 36 st men nu vet jag inte. och elvira hade med sej saft.

vi gick upp en bit sen åkte vi med strömen det va as kul men till slut så började vi frysa.

sen satt vi och pratade en stund om allt möjligt.

imorgon ska jag till umeå.  

men jag måste kliva upp 3.45  

nu orkar jag inte skriva mer.

Mvh/nikki

Presentation


Dena blogg handlar om oss två som har den, Vi har båda ett stort intresse till hästar, Så det kommer nog mest skrivas om det. Vi båda rider.
viran är intresserad av western och nikki hoppning.
Hoppas ni kommer läsa den.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards